piątek, 21 sierpnia 2015

Opuszczona baza Rosjan

W sumie budynek nie tak dawno opuszczony, bo około 22 lata temu, ale w kategorii miejsc, które odwiedzałam można go oznaczyć jako pusty od lat. W 1993 roku Armia Czerwona ostatecznie wyprowadziła się z tego terenu. Podobno zostawili mnóstwo urządzeń, na youtube krążą filmik jak teren wyglądał zaraz po opuszczeniu. W tej chwili teren jest rewitalizowany, ponieważ powstaje tu kolejny etap przystani jachtowej. Jak tam trafiłam? Nie byłam przygotowana na żadną wyprawę. Ot po prostu zauwazyłam kawałek jakiejś starej zabudowy do tego wieża, którą zawsze myliłam z latarnią morską. Właśnie wieża jest tu punktem głównym. Powstała w roku 1898 i byłam wieżą ciśnień. Została uszkodzona w 1945 w czasie nalotu aliantów. Potem Rosjanie używali jej jako punktu obserwacyjnego. Jest cała popękana i nie da się wejść do środka.














Według wikipedi w Świnoujściu Rosjanie posiadali:
  • 24. Brygada Kutrów Rakietowo Torpedowych Floty Bałtyckiej
  • 34. Brygada Kutrów Torpedowych
  • Poduszkowce desantowe (stacjonowały czasowo, jaka jednostka)
  • port wojenny
  • 11. (??? liczba kwestionowana) basenów portowych
  • bazy składy, stacje paliw
  • osiedle mieszkaniowe dla wojska, znajdowało się tam kino, sklepy.
Do tego szpital, który jest obecnie opuszczony. Krążą legendy miejskie, ze to miejsce jest nawiedzone. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz