wtorek, 2 sierpnia 2011

Kochamy płyty : Röyksopp "Junior"

Jeden z wakacji przywozi pocztówki, inny figurki z gipsu, a ja płyty. "Junior'a" kupiłam sobie w Kopenhadze, ponieważ zapragnęłam posiadać w kolekcji coś co będzie skandynawskie i sprawi, że zapamiętam te wakacje i na biore sił na dalsze wojaże. Trafiło właśnie na Royskopp. Czy dobrze wybrałam? Na płycie przywitał mnie "Happy Up Here", który kojarzy mi się z grami video (o nim niedługo na blogu), to taki kawałek, który zapada w pamięć i wraca w głowie w najmniej spodziewanym momencie. Następny kawałek na płycie to chłodne "The Girl and the Robot". Dziewczyna i robot ma w sobie coś takiego chłodnego, podobają mi się sample oraz wokal. "Vision One" na początek wydaje się trochę słodszy, tu tez mamy dobre sample i wrażenie przestrzenne. "This Must Be It" , co pierwsze przychodzi do głowy? Typowo skandynawski wokal, ta barwa. "Röyksopp Forever" to ten utwór! Czasem mam wrażenie, że na niektórych płytach jest utwór dla którego można by wyrzucić inne. Te skrzypce, przestrzenność, ten kawałek mógł by się nie kończyć. Klawisze w środku, po prostu ideał. Kolejny kawałek w którym się zakochałam to "Tricky, Tricky". Kawał elektroniki. Każdy, kto choć raz próbował robić elektronikę lub trip hop wie ile pracy należy włożyć w stworzenie takiego wrażenia, warstwowość i ten motyw. Plus kolejny należy się formacji za okładkę. Trochę psychodelicznych oczu trochę w stylu The Residents oraz słuchawka od telefonu, która zaprasza odbiorce do odsłuchu płyty.Jak na płytę kupowaną trochę na zasadzie wbiegaj kupuj i leć dalej to czuję, ze dobrze trafiłam. Nie spodziewałam się, że na tej płycie znajdę wiele podobnych rzeczy do "What Else Is There?", szczerze mówiąc nie chciałam tego, ponieważ mimo mojej sympatii do tego kawałka nie lubię, gdy zespół podaje mi cały czas to samo, tylko z innym sosem sampli. W tego typu muzyce cenie sobie pewną nieobliczalność i dreszcz emocji i to dostałam, 50 koron duńskich nie poszło na marne.
Tracklista:
01. Happy Up Here
02. The Girl And The Robot
03. Vision One
04. This Must Be It
05. Röysopp Forever
06. Miss It So Much
07. Tricky Tricky
08. You Don't Have A Clue
09. Silver Cruiser
10. True To Life
11. It's What I Want

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz